Ghostly Kisses - Blackbirds 中文字幕/中文歌詞/英文歌詞

開啟字幕:點擊左下的〔CC〕啟動字幕,〔Subtitles〕選擇 Chinese, Traditional(請先關閉YT自身的CC字幕)




Feel the veil touching your skin

面紗拂過您的肌膚

Hear the voice of the warm wind

聽著來自和煦之風的聲音

Have you ever flown to the sun?

您是否曾經飛向太陽?

On wings as thin as the sky?

拍打融於天空的薄翼?

 

Whispers sing through my window

細語般的歌聲穿過我的窗戶

On dreamless days when the light goes

在那些夢想與光明一同熄滅的日子中

My eyes stray to the clouds way above

我的目光飄向窗外雲朵

See how the blackbirds they fly?

看著黑漆的鳥群如何翱翔?

 

Alive

活著

I would feel alive by your side

我才體會到活著的感覺,當我靠向您

 

Will you drown in the ocean?

您是否願沉浸大海?

Wash away all of your sins?

洗淨所有罪孽? 

Will the darkness pull you deep inside?

您是否願被黑暗吞入深淵?

And cleanse you of all your fears?

洗淨所有怯弱?

 

I see your world through my window

我透過窗戶看著您的世界

I dream of lives that I can't know

幻想我無法走進的一切

Is there a place where I won't feel alone?

哪裡我將不再孤寂?

Where love or death is no more?

哪裡愛和死亡將不復存在?

 

Alive

生命

Where I feel alive

我感受到脈動

Endless sky

無際天空

Alive

存活

 

I would feel alive by your side

我感受到存活,當我在您左右

 

Alive

生命

Where I feel alive

我感受著生命

Endless sky

無垠天空

Alive

存活

 

I would feel alive by your side

我感受到存活,當我在您左右




Ghostly Kisses - Blackbirds



最後校對日期
2023.04.24