Emiliana Torrini - Gollum's Song 中文字幕/中文歌詞/英文歌詞

開啟字幕:點擊左下的〔CC〕啟動字幕,〔Subtitles〕選擇 Chinese, Traditional(請先關閉YT自身的CC字幕)




Where once was light

哪裡曾經充滿光明

Now darkness falls

如今黑暗降臨

Where once was love

哪裡過去充滿愛意

Love is no more

如今愛已絕跡

Don't say goodbye

別和我說什麼再見

Don't say I didn't try

別和我說我從來沒努力過

 

These tears we cry

我們為此流淚

Are falling rain

哭成傾盆大雨

For all the lies you told us

為你對我們撒得所有謊而哭

The hurt, the blame...

那些傷害,和責備

And we will weep to be so alone

在巨大的孤獨裡我們低聲痛哭

We are lost

我們迷路了

We can never go home

我們永遠回不了家了

 

So in the end

所以在最後

I'll be what I will be

我會成為我該成為的人

No loyal friend

因為從來沒有所謂的忠誠朋友

Was ever there for me

在我身邊過

 

Now we say goodbye

現在換我們說再見

We say you didn't try

換我們說你從來沒努力過

 

These tears you cry

現在才哭

Have come too late

已經太遲了

Take back the lies

說出口的謊已經不能撤回

The hurt, the blame...

包括那些傷害,和責備

 

And you will weep

到時你只能無助哭泣

When you face the end alone

孤獨地迎接結局

You are lost

你迷路了

You can never go home

你再也回不了家了

You are lost

你迷失了

You can never go home

你永遠回不了家了






Emiliana Torrini - Gollum's Song



最後校對日期
2024.05.16