AURORA - Starvation 中文字幕/中文歌詞/英文歌詞

開啟字幕:點擊左下的〔CC〕啟動字幕,〔Subtitles〕選擇 Chinese, Traditional(請先關閉YT自身的CC字幕)




I miss the touch of human hands on my skin

我懷念肌膚上曾經停留的手

Miss the rush of beauty coming from within

懷念從那相處中湧現的美好

Do I need to be torn just to see who will care?

我得撕開自己來看看誰在乎這些嗎?

I sleep on the floor, dreaming my life away

睡在地板上的我,依然在虛度一生

 

Why do we have to die

為什麼我們要赴死

For us to see the light?

就為了見見那道光?

And we hunger for love

我們渴求著愛

Why do we touch the knife

為什麼我們扶著刀

When we long to feel alive?

在渴望感受自己還活著時?

And we hunger for love

我們渴求著愛

And my soul is starving

我的靈魂快飢餓至死

 

Come on over, take a bite of the last apple here on Earth

來吧,嚐一口世上最後的一顆蘋果吧

Will the virtual mind become stronger than mine?

但這樣擬造的心意足以強大到壓制自己的嗎?

And when my ego dies, will I stay here forеver?

在我的自我死去後,我會永遠困在這嗎?

When the wеb crashes down, will my life be better?

在纏住我的網崩塌後,一切就會好起來了嗎?

 

Why do we have to die

為什麼我們要赴死

For us to see the light?

就為了見見那道光?

And we hunger for love (And my soul is starving)

我們渴求著愛(我的靈魂將要飢餓至死)

Why do we touch the knife

為什麼我們扶著刀

When we long to feel alive?

在渴望感受自己還活著時?

And we hunger for love

我們渴求著愛

And my soul is starving

我的靈魂快飢餓至死

 

Break me, break me, chasing the enemy

擊潰我,擊潰我,跟追殺敵人一樣

Got a deal with the devil, but I got the stamina

我只好與魔鬼交易,換取去承受的耐力

Higher than anything I've ever seen or been

高出比過去所見所經歷的更多

Right now, everything, everything's empty

現在,一切,一切終於掏空

Starving, craving, chasing the remedy

飢渴,渴望,望著尋求解藥

I got used to the torture, but no one deserves to be alone

我對折磨習以為常,但沒有人應該要永遠孤獨啊

Break me, chasing the enemy

擊潰我,跟追殺敵人一樣

And my soul is hurting, but I got the stamina

我的靈魂遍體鱗傷,但我有了耐性

 

Why do we have to die

為什麼我們要赴死

For us to see the light?

就為了見見那道光?

And my soul is starving

我的靈魂將要飢餓至死

 

(My soul, my soul)

(我的靈魂,我的靈魂)

(My soul is starving)

(我的靈魂將要飢餓至死)

(I'm dying)

(我正在死去)






AURORA - Starvation



最後校對日期
2024.07.06